Pohľad na očistec (recenzia)

Kniha Pohľad na očistec ponúka dobré ba až prospešné rozjímanie, ktoré môže človeku priniesť veľký úžitok. Je trochu zvláštne, že sa autor nepodpísal pod svoje vlastné myšlienky – v každom prípade anonymita neznižuje kvalitu diela.

Mne osobne kniha otvorila nové horizonty: doteraz som sa nad ním nezamýšľala tak, ako to ponúkol autor. Kniha miestami smerovala k filozofickým úvahám a k nim veľmi neiklinujem a preto otvorene priznávam, že som sa občas trápila s čítaním – niektoré myšlienky boli pre mňa ťažko podané. Čo však veľmi oceňujem, boli pripojené poznámky k textu, ktoré ho robili prehľadnejším.

Čitateľ sa veľakrát zastavuje pri mnohých myšlienkach, zamysleniach a zo všeobecných záverov sa mnohé snaží aplikovať na svoj život. V celom diele presahuje akási snaha a zároveň prosba, aby sme nezabúdali na tých, ktorí už s nami nie sú a stále sa modlili za duše v očistci, aby čím skôr dosiahli večný život a plnosť Boha. Pretože: „Boh je láska, tak nech je láska vo vás!“ (s. 181)

Kniha je rozdelená na tri časti a mne osobne sa najviac páčila prvá – Mať srdce dieťaťa. Nie je to len o tom byť správaním ako dieťa. Skôr pozerať na svet s bezstarostnosťou dieťaťa očami dôvery. Mať spontánnosť a radosť v srdci. Nie je nič krajšie, ako keď sa deti s úžasom v očiach pýtajú na tajomstvá viery.

A na záver veľké povzbudenie plné nádeje:
„Očistec je veľké tajomstvo. Čoskoro spoznáš a objavíš mnoho vecí: niektoré ti prinesú veľa krásy a útechy, iné ti budú pripadať hrozné. Avšak nikdy nezabudni, že hoci sa ti očistec zdá byť krutý a bolestný, je to tajomstvo milosrdenstva a zároveň spravodlivosti: predovšetkým je nezištným darom Lásky. Nech sa stane čokoľvek, zachovaj si pokoj. Budeš musieť veľa trpieť, aby si sa naučil veľmi milovať. Vieš, že Ježiš ťa chce viesť čoraz vyššie z poznania do poznania, z lásky do lásky, až do svojho eucharistického Srdca, Prameňa všetkej lásky“ (s. 17).

Autorka recenzie: Júlia Štefeková

Bibliografický popis: 2015. Pohľad na očistec [Regard sur le Purgatoire], Bratislava: Serafín, 198 s. brožovaná (mäkká) väzba, ISBN 978-80-8081-116-7.

zobrazené: 959x