Súboj svätých a mystikov s démonmi (recenzia)

Útla knižočka Súboj svätých a mystikov s démonmi je veľmi pozoruhodným dielom, ktoré dokáže obohatiť život nejedného kresťana. Už prvé stránky, zaradené do časti Biblia a katechizmus o satanovi, sú nesmierne zaujímavé a otázky kladené v každej novej kapitole si určite kládlo mnoho ľudí.

• Kto je satan?
  • Prečo Boh dopúšťa, aby nás Zlý pokúšal?
  • Ako premôcť diabla?

…A mnoho iných otáznikov isto rezonuje v hlave nejedného z nás a práve toto dielo prináša odpovede, ktoré sú v niektorých prípadoch až prekvapujúce.

V druhej časti pod názvom Svätí a mystici o satanovi a duchovnom boji, ukrývajú stránky práve to, čo ma zaujímalo asi najväčšmi: ako so Zlým bojovali svätí a ako ho porazili. Dostalo sa mi mnoho výpovedí zo strany svätých, pričom z ich skúseností s diablom a jeho krutosťou ma až mrazilo. Toľko si vytrpeli zo strany satana, že si to ani nevieme predstaviť. Avšak, tmu vždy porazí svetlo, ktorým sú žiarivé lúče Božej lásky.

Diabol sa nás snaží presvedčiť, aby sme sa ho báli, no pravdou je, že  keď sme s Bohom zjednotení, Zlý nad nami nikdy nevyhrá. Preto, poháňaný hlbokou nenávisťou a zlosťou voči nám i Bohu používa nečestné prostriedky, aby v nerovnom súboji zastrašil a týral práve týchto svätých viery, hoci nemá šancu vyhrať. Spôsob, akým svätí porazili úhlavného nepriateľa, táto kniha ponúka ako pomoc, povzbudenie a podporu v boji, ktorý so zlom zvádza každý z nás. Aj preto si myslím, že by nemala chýbať v žiadnej knižnici a vrelo ju odporúčam všetkým, ktorí sa chcú začítať do hodnotnej kresťanskej literatúry.

“Podskakoval od radosti diabol, keď Kristus umrel, a práve smrťou Krista bol premožený.” (str. 28)

Autorka recenzie: Monika Kvašňovská

Bibliografický popis: Kowalewski, R. 2016. Súboj svätých a mystikov s démonmi, Doľany : Zaex, 65 s., brožovaná väzba (mäkká), ISBN: 9788089676682.