V boji proti diablovi (recenzia)

„Diabol prostredníctvom Adama a Evy využil – a využíva aj prostredníctvom nás – dva prostriedky, aby nás zviedol. V prvom rade ich viedol k tomu, aby odmietli to, čo žiadal Boh. Preto had povedal: „Nie, nezomriete… “ píše v úryvku knihy V boji proti diablovi exorcista Gabriele Amorth.

Rovnako pôsobí aj na nás, keď nás vedie k pochybnostiam o existencii hriechu, pekla i neba a o ich večnosti, alebo, aby sme boli aktuálni, keď robí z potratu alebo eutanázie znaky pokroku ľudstva. Jeho druhý úskok spočíva v tom, že zlo ukazuje ako niečo dobré, čiže ako zisk. Had pokračoval takto: „…Boh vie, že v deň, keď budete z neho jesť, otvoria sa vám oči a vy budete ako Boh, budete poznať dobro a zlo. “ (str.17). Skrátka, diabol nám ukazuje zlo ako niečo zaujímavé, pozitívne, dobré.

Diabol je otcom lží a zákerným  luhárom, ktorému, žiaľ, často verí nejeden z nás. Ako sa aj v úryvku z knihy píše, z hriechu robí niečo dobré a dokonca ho dokáže v ľudskom vnímaní ukázať ako pokrokovosť sveta. Jeho plán odviesť od Pána čo najväčšie množstvo duší je naozaj majstrovsky vymyslený a darí sa mu dosahovať svoj cieľ.  Ako môžeme teda bojovať s takým mocným protivníkom? Odpoveď nájdeme v mnohých zaujímavých publikáciách a jednou z nich sa stala i kniha s názvom V boji proti diablovi od vatikánskeho exorcistu, pátra Amortha, ktorú by som vrelo odporučila každému kresťanovi. Dielo je rozdelené do niekoľkých kapitol rozoberajúcich otázky, ktoré zaiste občas rezonujú v našich hlavách. Približujú sa tu pojmy, ako napríklad satanizmus, okultuzmis, mágia, čarodejníctvo a podobne. Ale hlavne je kniha zameraná na nástrahy, ktoré nám diabol ponúka s mylným dojmom niečoho, nad čím sa nemusíme zamýšľať a tým sa dostaneme ľahko do jeho pascí.

Jednou z takých je aj vyhľadávať “pomoc” čarodejníkov, veštcov, či sa venovať špiritizmu, teda vyvolávaniu mŕtvych, aj keď možno len zo zábavy. Veľa ľudí si ani neuvedomuje ako tým uškodí sebe alebo druhým a hlavne, ako sa prehrešujú voči Bohu. Avšak najzávažnejším rizikom je posadnutie diablom a páter v knihe spomína nejeden desivý prípad, ktorý ho postretol, z čoho behal až mráz po chrbte.

Podľa mňa je naozaj dôležité, aby sa podobné publikácie, ako je práve táto, dostávali do pozornosti čím väčšiemu množstvu ľudí. Aj keď si myslím, že sa nájde veľa tých, ktorí si budú myslieť, že čítajú akúsi fantasy literatúru, či rozprávku o zle, možno jedného dňa pochopia, že všetko je pravda a uvedomia si, akej hrozbe čelíme.

Diabolské sily sú mocné. Sú večné a existujú i dnes. Tá rozprávka je pravdivá. Diabol existuje. Boh existuje. A osud nás ľudí závisí na tom, koho sa rozhodneme nasledovať, “ hovorí Ed Warren.

Autorka recenzie: Monika Kvašňovská

Bibliografický popis: AMORTH, G. 2016. V boji proti diablovi  [Saremo giudicati dall’amore. Il demonio nulla può contro la misericordia di Di ], Bratislava : Don Bosco, 171 s., brožovaná väzba (mäkká), ISBN:  9788080743574.

zobrazené: 1625x